S Tomášem Kruberem o obchodním vzdělání

Přidal:

Tome, máš teď za sebou zajímavé dva roky. Buduješ úplně novou značku v oblasti vzdělávání. Jak tě vůbec napadl název EDUCADO?

Vhodný název jsem hledal dlouhou dobu. Původně jsem začínal s úplně jiným jménem, které se však ukázalo jako nevhodné. Odrazovali mě od něj mí známí, kteří rozumí marketingu, a taky se podobně už jmenovala jiná firma. EDUCADO vzniklo jednoho rána po probuzení. Právě tehdy mě to slovo napadlo. Ve španělštině znamená vzdělaný, ale podobnost slov zaručuje, že i v jiných jazycích každému přijde na mysl to samé. Pak už stačilo jen zkontrolovat obchodní rejstřík, a když jsem zjistil, že v ČR žádná firma s takovým názvem neexistuje, měl jsem vyhráno.

V čem je EDUCADO v čele s vámi jako koučem odlišné od ostatních podobně zaměřených firem na trhu?

Hlavní rozdíl je v tom, že nejsem žádný akademik. Všechny své znalosti a zkušenosti jsem získal z praxe. Vše, co jsem se naučil a co bych rád předal i ostatním, jsem získal tvrdou prací, při které jsem si několikrát doslova „natloukl hubu“.

Obchodníci většinou bývají mladé a dynamické osobnosti. Na jejich poradě je to občas jako v hokejové šatně. Já, jakožto jejich kouč, mám na sobě sice sako, ale srdcem jsem jeden z nich. Je běžné, že někoho hecuju, jsem soutěživý, a když je to potřeba, nejdu daleko ani pro nějaké to sprosté slovo. Informace, které předávám, jsou vysoce praktické, jdou ihned použít v praxi. Jde totiž o konkrétní techniky nebo věty, ne o nějaké šroubované poučky z teoretických knih.

TIP: Věděli jste, že díky lepším prodejním dovednostem můžete zvýšit obraty ve svém týmu o více než 10%?


A v čem je odlišné EDUCADO?

Mluví pravdu. Podívejte se na konkurenční firmy. Tvrdí, že vyškolily statisíce lidí a další statisíce jsou u nich registrované. Když se ale podíváte do obchodního rejstříku, nejen že jejich hospodářský výsledek zdaleka neodpovídá uváděnému počtu proškolených lidí, ale v cizím kapitálu se to jen hemží půjčkami, úvěry a dalšími závazky. Jak můžete věřit firmě, která vám slibuje recept na zaručený úspěch, a sama nedokáže ideálně kontrolovat svou finanční situaci? Na rozdíl od nich v EDUCADO slibujeme jediné: naučíme lidi prodávat a vést svůj tým. A to vždy dodržíme.

Čeho bys chtěl s firmou dosáhnout?

Nedávno se mi stal zajímavý příběh. Byl jsem ve Francii, kde jsem byl celou dobu nucen mluvit anglicky nebo španělsky. V tu chvíli mi můj život začal dávat větší smysl. Vím, že jsem zbytečně nevyhodil 6 let života na dvojjazyčném gymnáziu, kde jsem se cizí jazyky učil. Zároveň mi došlo, že bych se neměl, a především nechtěl srovnávat s českými firmami a školiteli. To byla dosud veliká chyba.

Cíle však mají být konkrétní a měřitelné. Do dvou let chci v České republice uspořádat velkou konferenci alespoň pro 500 účastníků. Už nyní mám v hlavně spoustu nápadů na věci, které tu dosud nikdo nezkusil. Dále chci své pole působnosti rozšiřovat i do zahraničí. Do roku 2019 plánuji uspořádat alespoň 3 konference mimo Českou republiku. Nejvíce mě láká Španělsko a státy Latinské Ameriky, kde vidím obrovský potenciál. Mně je teprve 27 let, mám proti ostatním školitelům veliký náskok, který chci naplno využít ve svůj prospěch. Udělám vše proto, abych jim, omluvte mi ten výraz, „nakopal prdel“. (smích)

Pověz nám ještě něco o sobě. Co děláš, když zrovna nepracuješ?

Jsem obrovský fanda motorek, aut, zahradních traktůrků, prostě všeho, co má motor. V jádru jsem tak trochu malý kluk. Když jdu třeba po ulici a kolem projede nějaká pěkná motorka, poskočí mi srdce radostí. Relax je pro mě, když se můžu projet na motorce. Jezdím třeba i na okruhy. Stačí mi ale jen běžná údržba nebo oprava a mám o perfektní využití volného času postaráno.

Strašně mě také chytlo střílení, zrovna si dělám zbrojní průkaz. Vyžaduje to obrovskou disciplínu, což je něco, z čeho mám trochu strach, ale zároveň mě to přitahuje jako magnet.

Chcete vědět více o službách firmy EDUCADO nebo si s námi přímo domluvit schůzku? 
0