Kdy je nábor skrze mikrostránku lepší než inzerce?

Přidal:

Nejčastěji se k náboru používá jen jeden nebo dva kanály. To je chyba. Existují i účinnější a levnější metody než třeba inzerce. Jednou z nich je mikrostránka. Co přináší a jak na ni?

Firmy využívají k náborům zpravidla jen několik kanálů, často jen jeden, a to inzerci. Nábor proto není takový, jaký by mohl být. Nabídka bývá nízká a nekvalitní. Jendou z možností, jak tuto situaci napravit, je užití mikrostránky. Toto řešení je mnohdy lepší a levnější (zejména v případě obchodních pozic) než pracovní portály a inzertní servery.

Co je mikrostránka?

Mikrostránka (microsite) je malá a samostatná webová stránka, která firemní web rozšiřuje, není však podstránkou. Adresný rozdíl mezi podstránkou a mikrostránkou je tento: www.neco.cz/podstránka a www.mikrostránka.cz. Na mikrostránky se obvykle umísťují jednotlivé služby, produkty a v tomto případě i poptávka.

Výhody mikrostránky

  1. Větší účinnost – V případě, že je jméno firmy nebo webu spojené s něčím negativním, může tento problém mikrostránka vyřešit. Není důvod, proč by měla být pojmenována stejně, což přinese větší úspěch akce, tj. lepší konverzní poměr – více zájemců udělá požadovanou akci.
  2. Nižší výdaje – Firemní weby fungují často na nějaké platformě (většinou uzavřené). Kódování podstránky se v takové případě může značně prodražit, například pluginy by musely být konfigurovány ručně. Za těchto podmínek je výroba mikrostránky snazší a levnější možnost.
  3. Snazší schválení – Mikrostránka není přímo spojená s webem firmy, je neoficiální. Lze ji proto vytvořit ihned. Není nutné čekat na zdlouhavé či nejisté schvalování od vedení firmy.
  4. Nová šance zaujmout – Založení mikrostránky je spojené i s jejím pojmenováním. Už to jí může přinést pozornost. Například názvy tonikdonema.cz,  tomuneuveris.cz nebo semsenekoukej.cz mají velký potenciál, vyvolávají zvědavost.
  5. Větší funkčnost a lepší analytické podchycení stránky – Web může být přímo provázaný s konkrétním softwarem nebo uspořádáním.
  6. Modernizace – Mikrostránka může být graficky naprosto odlišná od zastaralého a pomalého oficiálního webu.

TIP: Věděli jste, že náborovová microsite je efektivní způsob, jak získat nové obchodníky??


Nevýhody mikrostránky

  1. Nemůže těžit z návštěvnosti hlavního webu.
  2. Stránka se nebude zobrazovat ve vyhledávačích, protože k ní povede jen minimum odkazů.
  3. Většina návštěvnosti bude placená (PPC, Mailing).
  4. V případě, že je firemní web kvalitní a na otevřené platformě, ponese sebou mikrostránka jen další a nejspíš i zbytečné náklady.

Inzerce nebo leadová platforma?

Mikrostránka může reprezentovat pracovní nabídku a přinášet odpovědi od lidí, kteří si ji přečetli. Tehdy je zástupcem obyčejného inzerátu. Je však možné udělat exkluzivní obsah a zajímavou kampaň a s jejich pomocí vytvořit leadovou platformu. V tomto případě bude přinášet zájemcům obsah výměnou za jejich email. Pomocí něj lze pak jednotlivé zájemce kontaktovat.

Jaká z možností je lepší? To záleží na záměru a financích. V případě investice do 50 tisíc Kč je lepší první z variant. Pokud však lze z rozpočtu vyčlenit větší částku, výhodnější je promyšlená kampaň.

Například u nás v EDUCADU jeden životopis bez časových nákladů vyšel na 120 Kč. Pro klienty, kteří si naší službu objednají, se pohybuje reálná částka mezi 300 a 1000 Kč za jednoho uchazeče. Přesná cena závisí na konkrétním oboru.

Je si však třeba uvědomit, že se nejedná brandovou kampaň, ale pouze a jen o výkonnostní kampaň, která má za cíl náborovat zaměstnance.

Zaujala vás myšlenka mikrostránky, ale nemáte lidi nebo čas na její tvorbu? Nevadí, pomůžeme Vám. Přečtěte si víc o  naší službě nebo si s námi domluvte schůzku.
0